Jak uwzględnić witrynę w indeksie Google?

Jeżeli chcemy, aby nasza witryna została wyświetlana w Google, musi w pierwszej kolejności zostać znaleziona i zaindeksowana przez roboty sieciowe. Jest to kluczowy element pozycjonowania strony. Brzmi to trochę abstrakcyjnie, jednakże na szczęście jest to proste a dodatkowo nie musimy ponosić żadnych kosztów z tym związanych – proces ten odbywa się automatycznie podczas przeszukiwania sieci przez roboty.

Jako, że wyszukiwarka Google jest w pełni zautomatyzowana, powinna sobie prędzej czy później poradzić z odnalezieniem i zaindeksowaniem naszej strony – nie trzeba jej dodatkowo zgłaszać.

Natomiast aby pomóc znaleźć robotom sieciowym naszą stronę, powinniśmy stworzyć witrynę przyjazną dla wyszukiwarki, stosując wskazówki dla webmasterów Google – poniżej najważniejsze z nich:

  • zadbaj o unikalne i wysokiej jakości treści
  • sprawdź, czy teksty są łatwo dostępne na wszystkich urządzeniach, również mobilnych
  • sprawdź, czy witryna jest bezpieczna i wolna od wirusów
  • sprawdź, czy twoja lokalna firma wyświetla się w wynikach
  • sprawdź, czy serwis nie jest blokowany przed indeksowaniem

Ostatni podpunkt jest niezmiernie istotny i powinien być zweryfikowany w pierwszej kolejności. Jeżeli w pliku robots.txt będzie dodany wpis: 'Disallow: /' , roboty sieciowe dostaną zakaz wejścia na stronę, przez co strona nie pojawi się w indeksie i pozycjonowanie strony nie będzie skuteczne. Wpis taki należy zmienić na: 'Allow: /'.

Innym sposobem zablokowaniem strony dla robotów jest użycie meta-tagu robots z atrybutem 'noindex', który prosi roboty o nieindeksowanie strony – należy zmienić atrybut na 'index', jeżeli chcemy uwzględnić serwis w indeksie.

Wszystkie powyższe aspekty można sprawdzić i na bieżąco monitorować w narzędziu dla webmasterów – Google Search Console.

Dostępne są tam narzędzia, dzięki którym możemy zgłaszać nowe treści, analizować ruch na naszej stronie, weryfikować proces indeksowania witryny czy też otrzymać informacje o aktualnym staniem bezpieczeństwa naszej strony w wynikach.

Ponadto w przypadku ewentualnych kłopotów z serwisem czy też z jej widocznością w wynikach, otrzymujemy jasne wskazówki, jak naprawić dany problem.

Możemy ponadto skonfigurować narzędzie GSC, jeżeli chcemy otrzymywać dodatkowe komunikaty, jeżeli robot sieciowy Google podczas indeksowania serwisu napotka poważne problemy z naszą stroną. Dzięki temu będziemy mogli błyskawicznie zareagować na otrzymany alert i usunąć ewentualny błąd.



  • Skorzystałem z zamieszczonych wskazówek i faktycznie - moja strona internetowa jest częściej odwiedzana przez użytkowników!

    Tomasz Skowron
  • Klienci odwiedzają moją stronę częściej co przekłada się również na ilość sprzedanych produktów, a nie wdrożyliśmy jeszcze wszystkich wskazówek!

    Ela Kamińska
  • Zamieszczone wskazówki są na profesjonlanym poziomie. Zostały opisane tak, że zrozumiałe są również dla takich laików jak ja.

    Regina Wysocka
  • Z pomocą firmy zewnętrznej wdrożył zmiany w serwisie i od teraz sprzedaję więcej :)

    Hubert Wegner

Formularz kontaktowy


Wiadomość została wysłana!