Pomóż Google zrozumieć Twoje treści
Renderowanie strony
Strona internetowa robotom Google i użytkownikom powinna wyświetlać się w ten sam sposób. W celu poprawnego renderowania i indeksowania serwisu nie blokuj robotom Google dostępu do plików JS, CSS oraz graficznych ładowanych na stronie. Nie stosowanie się do tej sugestii może prowadzić do braku możliwości uzyskania satysfakcjonujących efektów przez pozycjonowanie strony.
Metody zalecane:
- w narzędziu Google Search Console jak Googlebot renderuje stronę – narzędzie Pobierz jako Google.
- i przetestuj plik robots.txt
Unikalne i dokładne tytuły
Znacznik meta-title informuje użytkowników i roboty Google jaki jest temat danej podstrony.
Metody zalecane:
Dla każdej podstrony Twojego serwisu znacznik ten powinien być:
- unikalny (dotyczy także podstron z wersji mobilnej),
- być krótki ale jednocześnie treściwy,
- brzmieć naturalnie,
- dobrze opisywać zawartość danej podstrony.
Metody niezalecane:
- ustawianie tytułów które nie ma związku z zawartością,
- ustawianie tytułów domyślnych jak np. „Strona 1”.
- ustawianie identycznego tytułu na wszystkich albo danej grupie podstron.
- ustawianie zbyt długich tytułów,
Opis meta-description
Meta-tag description dostarcza użytkownikom Google oraz robotom sieciowym streszczenia zawartości danej podstrony. W odróżnieniu od tytułu podstrony, na opis powinno składać się zdanie lub dwa.
Metody zalecane:
- tworzenie takich opisów podstron, by wyświetlone w wyszukiwarce zainteresowały użytkownika,
- tworzenie wystarczająco długich opisów wyświetlanych w całości w wyszukiwarce.
- tworzenie unikalnych opisów dla każdej z podstron serwisu.
Metody niezalecane:
- stosowanie opisów które nie mają związku z zawartością danej podstrony,
- stosowanie ogólnych opisów,
- stosowanie opisów składających się z samych słów kluczowych,
- stosowanie nieunikalnych opisów np. generowanych na podstawie zawartości danej podstrony.
Stosowanie tagów nagłówka
Nagłówki mają za zadanie pomóc w zrozumieniu tematyki tekstu znajdującego się poniżej nagłówka. Zwykle jest on większy on czcionki samego opisu dzięki czemu dzieli opis na logiczne części.
Metody niezalecane:
- nadużywanie nagłówków na danej podstronie,
- używanie zbyt długich nagłówków,
- używanie nagłówków które nie opisują poniższej zawartości.
Znaczniki danych uporządkowanych
Stosowanie danych uporządkowanych pozwala na lepsze zrozumienie zawartości strony robotom Google. Mogą być też stosowane do wyświetlania wyników w wyszukiwarce Google. Pozwalają na oznaczenie m.in.
- sprzedawanych produktów,
- lokalizacji firmy,
- danych elementów strony jak np. logo,
- godzin otwarcia.
Pamiętaj, że wszystkie wymienione aspekty wpływają na pozycjonowanie strony!